Ez nem a malévról szól.

2013. január 8., kedd

Holnap, ha minden igaz, vonatozni fogok a négy órai vizsga után haza, mert az még indul olyankor. Borzasztóan rég ültem vonaton, remélem, nem pont holnap akar kisiklani.

Nézegettem a kedvezményeket, és jézusom. Rengeteg van belőle, noha nem értem, hogy egy menekültnek miért jár ingyenes szolgáltatás, vagyépp a vakvezető kutyát miért tüntették fel. Nyilván utazzon ingyen, de... alapból a kutyának kéne jegyet váltania?

Kétszer kell átszállnom, először 15 perc vonat után fogok várni 35 percet, majd 20 perc zötykölődést fog követni 45. Pazar. Elképesztően szarul van megoldva az egész vasút, lehetne több járatot is indítani, és jóval hosszabbakat is, nyilván ez most az úthálózat miatt van így megoldva, de azért lehetne legalább egy-egy közvetlen oda-vissza járat a nem olyan borzasztóan messze lévő városok között, elvégre még attól sem kellene tartani, hogy a masiniszta elfárad, és bealszik, arra van kitalálva az a kütyü, amit ha nem nyom le bizonyos időközönként, lefékez a vonat. De nem, szálljon át az ember egy amúgy 2 órás úton át kétszer, legyen megnyújtva három és fél órára, mert miért is ne.

És még sztrájkolnak, mintha olyan világban élnénk, hogy vasút nélkül megbénul a tömegközlekedés, az áruszállítás, és senki nem jut el sehová.

Komolyan szánalmas. 

6 megjegyzés

  1. Hát, azért elég nagy baj, ha sztrájkolnak, mert annyi ember, aki vonattal megy, nem férne fel a buszokra aznap, mert ha felférnének, nem lenne vonat, gondolom. Igen, tényleg tök rossz, meg az is, hogy nem lehet a pontból b-be eljutni, hanem csakis Budapesten keresztül, hiába tök logikátlan és hosszú így. Meg az, hogy "nagy"városokat semmiféle legalább félig közvetlen és rendszeres vasúti járat sem köt össze, meg hogy pest és pécs közt a kilencvenes években 2,5 óra volt az út, ma ez már 3 óra egy perce, pedig az univerzum nem ilyen értelemben tágul, hanem a dolgok minősége romlik, és hiába van felújítás néha, ami mindent megbénít, nem lett gyorsabb semmi.

    VálaszTörlés
  2. Persze, valamilyen hatása van, de nem bír akkora jelentőséggel, mint a volán például. Ha a buszok nem közlekednének, már az első órában megadnák azt, amit kértek.
    A pókhálósdi úthálózat sajnos egy rakat szar, de nincs mit tenni, legalább nekem nem kell majd Pesten átszállnom holnap.
    Meg is lepődtem, hogy nincs olyan lehetőség.

    VálaszTörlés
  3. a Budapest-központúság átka...
    még Trianon idején megvoltak az összekötő gyűrűk, csak aztán ugye elcsatolták őket, aztán ilyen csonka maradt a hálózat is.
    mondjuk

    VálaszTörlés
  4. Igen-igen, úgy van ám, tudták, hol kell meghúzni azt a vonalat. X)

    VálaszTörlés
  5. és mi lett a fickóval,aki elbaszta a sablonod? :P

    VálaszTörlés
  6. Persze, csak esetemben például mivel nem kell felmennie a vonatnak Pestre, nagyon könnyen meglehetne oldani, hogy csak egyszer kelljen átszállni vagy Aszódon, vagy a másik helyen, Vámosgyörkön. Csak azt láthatom a dologba, hogy Aszódról az a nagyon régi piroska menne, mert mifelénk nincs kiépítve a villamos pálya, és addig mennénk gyorssal, Gyöngyösön kivan, épp ezért mehetne egy modernebb eszköz onnan egészen Aszódig.

    VálaszTörlés

 

Zsiványság

Kommentesdi

Recent Comments Widget