2014. március 18., kedd

Én azt hittem, a Great Gatsby egy bűvészről szól.

Menstégemre szóljon, hogy csak EZT az egy gif képet ismertem az egészből, amin dikáprilyó egy poharat emel a magasba, miközben megy a tüzijáték a háttérben, és ezzel, meg a "great" szóval valahogy egy bűvészes drámára asszociáltam, illetve a könyv borítójáról is valahogy az jött le.

Remélem, hogy titkon nem bír egy Rómeó és Júlia alapismerettel, mert akkor bizony az kellemetlen rám nézve.

A nem vénnek való vidék is lement, ami közben megint szöget ütött a fejembe a magyar-angol hang, mint olyan, feliratosan néztem, azért is gondolkozok el olykor azon, hogy... nyilván nem fogom tudni pazarul megfogalmazni, de a lényeg, hogy az angolok hangja sokszor jobb. Mármint maga a hangszín, itt is a főszereplőnek baromi jó, búgó, mély hangja van, amit tökéletesen használ fel a szerepe során, és a legtöbb filmben jó a színészeket hallgatni egyszerűen. Létezhet-e, hogy odakint valóban másabb a nyelvi sajátosságoknak köszönhetően a kialakult hangszín, vagy egyszerűen tehetségesebbek beszéd terén is a színészek. Oké, hogy a legtöbb ilyen mélyhangú férfiú szinte suttog, amitől valóban mélyebbnek tűnik, de akkor miért, mmmiiiééééért nem tudnak a mi színészeink is suttogósabban beszélni, miközben szinkronizálnak, miért kell elbaszni az élményt azoknak, akik lusták olvasni, mert nem tudnak egyszerre koncentrálni a feliratra és a filmre? Most kerestem egy hunsub trailert, hogy beillesszem, és ráakadtam egy szinkronizált jelenetre, ami amúgy az egyik legjobb a filmben, és borzalmas, tökéletes példa arra, hogy miért éri meg eredeti hanggal nézni mindent, amit csak lehet. Ezért kivételek az animációs filmek, ott eleve magasabbak a hangok, azokat jól letudják a magyar stúdióban szinkronizálni, de az ilyen filmekhez bűn hozzányúlni, legalábbis ilyen módon.











2 megjegyzés

  1. úúú, ezt a filmet imádom. :D a szinkronossal meg egyetértek, általában én is frászt kapok tőle, a legszörnyűbb számomra a big bang theory-ból sheldon magyar hangja (nem tudom, nézed-e), az egész karakter megváltozik miatta.
    a great gatsby neked tetszett? én a könyvet olvastam, de a trailer nekem nem jött be, így a film még nem volt meg.

    VálaszTörlés
  2. Ismerem, nézem is, hallottam is, de nekem a Breaking Bad Walter White szinkron az, ami jobban kirobbantja a dobhártyám :D a badass férfiból kapunk egy mitugrász idiótát :D
    Még magamban sem sikerült letisztáznom, hogy tetszett-e. A képi világa mindenképp jól lett eltalálva, nekem legalábbis bejött ez a kicsit szélsőséges színkezelés, talán esetemben az is szerepel a véleményben, hogy én egy "bűvészről szóló drámára" ültem le, és nyilván nem azt kaptam, valahogy azt éreztem az egész alatt, hogy jó-jó, de hiányos, elég kétes érzéseim vannak vele kapcsolatban, de nem lesz olyan film, amihez megjön majd valamikor még a kedvem, és átélem megint a két órát (sajnos?).
    De mondom, ha utána is nézek, és úgy ülök le, hogy egy romantikus mizériát fogok látni, lehet, hogy nagyon megszeretem, ugyanakkor, ha annyira jó lenne, nem számított volna, ha egy állatkerti komédiát is várok tőle :D

    VálaszTörlés

 

Zsiványság

Kommentesdi

Recent Comments Widget