István a király a király

2014. május 19., hétfő

Műveletlenségemnek köszönhetően csak tavaly augusztus huszadika alkalmából vettem rá magam, hogy megnézzem teljes egészében az istván a király címmel ellátott rockoperát, amit első nézésre nagyon megszerettem. Nem vagyok az a nagy operanéző, elismerem, hogy jó dalok azok, amiket felvonultatnak sok darabban, de sosem ültem le, hogy "akkor nézzünk operát", viszont ezt, noha nem is néztem mindig, a személyes premier után gyakran kapcsoltam be, hogy a háttérben szóljon.
Azóta megnéztem az összes verziót, ami fellelhető jutyubon, egyedül a spanyolországi fellépést nem találtam meg, és persze, az eredeti az eredeti, még ha színházban, ahol a színészek ígyis-úgyis cserélődnek időnként túlzás mondani, mégsem azt szerettem meg a legjobban, hanem a Csíksomlyón előadott változatot. A városligeti csak a második helyen szerepel nálam, a többi beleértve Alföldi Ripacs Róbert darabját pedig mondhatni sehol nincs.

Kinéztem a csíksomlyóiból Réka szerepében fellelhető Kovács Ágnes Annát, aki a linkelt videóban is szerepel, megtetszett a tekintete, a hangja, menten utána is gugliztam, mire kiderült, hogy 33 évesen véget vetett életének. Tök jó, hogy vonzom, és ki is nézem a sérült lányokat.

(a teljes verzió már pazar minőségben van feltöltve, nem ilyenben, ha valaki rákeresne, mert érdekli, gondolom senki, műveletlen pharasztok)






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

 

Zsiványság

Kommentesdi

Recent Comments Widget